Drama Calar Cinta (TV3)

Calar Cinta

Saksikan drama bersiri Calar Cinta akan disiarkan di slot Samarinda TV3 bermula pada 9 Oktober 2024, setiap Isnin hingga Khamis, jam 10.00 malam, atau anda juga boleh strim di Tonton.

Drama terbitan Million Pictures Sdn Bhd diarahkan oleh Azhar Khalid dan skrip oleh Amaz Mazilan. Dibintangi oleh Nafiz Muaz, Harissa Adlynn dan Qistina Khaled.

Calar Cinta

Episod: 15
Tarikh Tayangan: 9 Oktober 2024
Waktu Siaran: Isnin - Khamis, 10:00 malam
Rangkaian: Samarinda TV3 / Tonton
Penulis Skrip: Amaz Mazilan
Pengarah: Azhar Khalid (Apache)
Produksi: Million Pictures Sdn Bhd

Watak Pelakon
Harissa Adlynn sebagai Adrea
Qistina Khaled sebagai Inara
Nafiz Muaz sebagai Haris
Sham Visa sebagai Dr Zarif
Acong Sweetchild sebagai Faris
Nadia Kesuma sebagai Halimah
Putri Darwisyah sebagai Iris
Rahim Omar sebagai Pak Wahid
Carissa Azhar sebagai Helena
Dato Ahmad Tarmimi Siregar sebagai Dato Amril
Zuliana Ernie sebagai Datin Reha
Nor Intan Suria sebagai Zaimah
Anita Wahab sebagai Umi
Saiful Arzuan sebagai Ayah
Wan Gegau sebagai Rahul
Adriana Doshi sebagai Fifi
Nizam Kama sebagai Peguam

Lagu Tema (OST)
Lagu: Senja Ku Rindu
Penyanyi: Qistina Khaled

Sinopsis Calar Cinta

Kisah Adrea (Harissa Adlynn), seorang gadis yang hidup dalam kemewahan tetapi hatinya dipenuhi dengan hasad dan iri hati. Dalam cubaan untuk mendapatkan cinta Haris (Nafiz Muaz), Adrea sanggup mengkhianati rakan baiknya, Inara (Qistina Khaled), yang secara diam-diam menyimpan perasaan terhadap Haris. Kisah cinta segitiga ini dipenuhi dengan pelbagai konflik, dendam dan drama yang mendalam.

Adrea, yang terbiasa dengan hidup mewah dan mendapatkan apa yang diinginkan, tidak boleh menerima kenyataan bahawa ada orang lain yang lebih berhak untuk bahagia, terutama sahabatnya sendiri, Inara. Keinginan Adrea untuk memiliki Haris bukanlah didorong oleh cinta sejati, tetapi lebih kepada rasa iri yang membara. Meskipun Haris akhirnya menikahi Adrea, perkahwinan mereka tidak dibina atas cinta yang tulus.

Tahun demi tahun berlalu, Haris mula merasakan tekanan akibat sikap Adrea yang penuh dengan ego dan ketamakan. Akhirnya, Haris tidak tahan lagi dan memilih untuk bercerai. Namun, bagi Adrea, ini bukan pengakhiran. Dia masih tidak mahu mengalah dan mula memanipulasi Haris, menggunakan anak mereka, Iris, sebagai alat untuk mengekalkan Haris di sisinya.

Setelah perceraiannya dengan Adrea, Haris kembali rapat dengan Inara, yang sejak awal lagi menyimpan perasaan terhadapnya. Namun, Adrea tidak berputus asa. Dia kembali bermain dengan perasaan Haris, kali ini bukan kerana cinta, tetapi kerana dendam dan rasa tidak puas hati. Adrea menggunakan segala cara – wang, kuasa, dan anak mereka – untuk memenangi semula hati Haris, walaupun ia bermakna menyakiti orang-orang di sekelilingnya.

Di sisi lain, Dr. Zarif muncul sebagai pencabar cinta Haris, cuba untuk meraih hati Inara yang selama ini setia menunggu. Dengan kehadiran Dr. Zarif, konflik semakin mendalam. Siapakah yang akan dipilih oleh Inara? Haris, cinta sejatinya yang pernah melukainya, atau Dr. Zarif, yang menawarkan harapan baru? Adakah Adrea akhirnya akan melepaskan Haris dan membiarkan cinta mereka mengakhiri segala konflik?